AUGMENTED REALITY / RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA


Galeria 2.0 zaprasza na wykład:

28.02.2011
godz. 18.00


Rzeczywistość rozszerzona. Nowe technologie umożliwiają tworzenie nowych interfejsów. Aplikacje stosujące wzbogaconą rzeczywistość wznoszą się na zupełnie nowy poziom. Otwierają przed ludźmi dotychczas niespotykane możliwości w zakresie interakcji z oprogramowaniem.

AR wkracza powoli w sferę sztuki.


Na wykładzie zaprezentowane będą rozwiązania z zakresu rzeczywistości wzbogaconej. Jakie narzędzia mogą się przydać artystom? Co mogą zaoferować one widzowi? Augmented Reality to nie przestrzeń płaska 2D, to już nawet nie 3D, percepcja widza wkracza na zupełnie nowe obszary.

Jesteście gotowi?


Prowadzący:

Lech Błażejewski, prezes spółki Expectar, absolwent Katedry Robotyki i Systemów Wieloagentowych Polsko-Japońskiej Szkoły Technik Komputerowych.Stypendysta Monbukagakusho na Uniwersytecie Ibaraki w Japonii. W branży technologii informatycznych pracuje od 10 lat. Bogate doświadczenie zawodowe związane z tworzeniem architektury IT, inżynierią oprogramowania w tym robotyką oraz technologiami związanymi z Augmented Reality. W swojej dotychczasowej karierze zawodowej zajmował się zarówno prowadzeniem badań w sferze biznesowej, jak też zarządzaniem projektami o charakterze naukowo-badawczym, współpracując z wiodącymi firmami na rynku teleinformatycznym.

Marcin Wichrowski, jest absolwentem i pracownikiem Katedry Multimediów Polsko - Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. Prowadzi zajęcia na Wydziale Informatyki oraz Wydziale Sztuki Nowych Mediów związane z grafiką, authoringiem multimediów, e-learningiem oraz użytecznością. Współorganizator Seminarium naukowego “Interfejs Użytkownika - Kansei w Praktyce”, poruszającego tematy użyteczności, ergonomii, a także funkcjonalności interfejsu użytkownika oraz wdrażania metod projektowania zorientowanego na użytkownika (UCD - User - Centered Design). Interesuje się również projektowaniem nowych form interakcji w interfejsach użytkownika oraz bada ich wpływ na użyteczność aplikacji i emocje odbiorców. Certyfikowany ekspert programów Adobe.